رد شدن به محتوای اصلی

دسته بندی شید رنگ در صنعت کاشی

دسته بندی شید رنگ در صنعت کاشی

سایه یا سایه های رنگی تمام کاشیها از قطعه ای به قطعه دیگر و از اجرای تولید به اجرای دیگر چند درجه ای تغیـیر می کند. دست کم چند قطعه از هر روند تولید باید مورد بررسی قرار گیرد تا تعیـین تغیـیرات سایه رنگی مورد پذیرش ممکن باشد. هر پرسش یا بحث مرتبط در مورد انـتخاب کاشی باید پیش از نصب توضیح داده شود.


 Uniform  یکنواخت  بدون تغییر یا تغییرات بسیار کم در بین قطعه ها، از هر روند تولید
   Slight  ناچیز  تغییرات قابل تشخیص در بافت یا الگو، در بین رنگهای مشابه
   Moderate  متوسط  مادامی که رنگ موجود در هر قطعه منفرد کاشی نشان دهنده رنگهای مورد انتظاردر کاشیهای دیگر باشد، میزان رنگ های روی هر قطعه ممکن است بسیار قابل ملاحظه باشد.
   Random  تصادفی  تغییر رنگ تصادفی از یک کاشی به کاشی دیگر، بطوری که یک کاشی ممکن است کاملا رنگ های متفاوت از کاشی های دیگر داشته باشد. بنابراین نصب نهایی منحصر بفرد خواهد بود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تولید کاشی به روش خشک

کشور ایران با توجه به میزان مناطق کویری و بارندگی های سالانه جزو کشورهای خشک و کم آب محسوب می شود و با توجه به کمبود میزان بارندگی های سالانه میزان ذخایر آبی کشور هر سال کاهش میابد که در صورت ادامه این مشکل یکی از مهمترین چالشهای آینده تامین آب مصرفی مردم می باشد. یکی از بزرگترین صنایع مصرف کننده آب، صنعت سرامیک است و به طور متوسط جهت تولید هر متر مربع کاشی و سرامیک حدود ۱۵ لیتر آب لازم است که از این مقدار بسته به میزان وزن کاشی حدود ۱۳ لیتر آب از طریق اسپری بخار شده و خارج میگردد. اصولا در تمام کشورها نوع صنایع و روش تولید براساس شرایط اقلیمی آن کشور میباشد. برزیل به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ کاشی و سرامیک جهان، نمونه موفقی در استفاده از این سیستم است که ۸۵ درصد از تولید هفتصد میلیون متر مربعی خود را با این روش تولید می کند. در کشور ایران نیز با توجه به مشکل کم ابی یک از بهترین روش های تولید کاشی و سرامیک استفاده از روش پودر خشک میباشد که لازم است بررسی و مطالعات ب...

استاد علی پنجه پور پدر کاشی کاری معرق

استاد علی پنجه‌پور اصفهانی در ۴ آذر ماه سال ۱۳۱۹ خورشیدی در محله پامنار اصفهان و به عنوان سومین فرزند از خانواده ای هنرمندپرور و از تبار هنرمندان برجسته ایران زمین چشم به جهان گشود. در دوران کودکی پدرش محمد جواد پنجه‌پور درگذشت. چند سالی پس از فوت پدر و در حالیکه سالهای آغازین تحصیلات خویش را آغاز نموده بود، به ناچار به همراه برادران خود راهی شهر تهران شد تا زندگی جدیدی را آغاز نماید. وی پس از حدود ۲۰ سال کسب تجربه و فعالیت در زمینه کاشی کاری و معماری ایرانی در محضر بزرگان نامی این عرصه که همگی از دودمان او بودند به زادگاه خویش بازگشت. در طول زندگی هنری این استاد برجسته ایرانی، اساتید فرهیخته‌ای چون استادعلی مختاری(آجری)، استاد حسین لرزاده، استاد محمد شعرباف، استاد عزیزالله مستغاثی، استاد اسماعیل زهره، استاد احمد ارچنگ، است...

افزودنی و شکل دهی سرامیک (ADDITIVES)

در شکل دهى سرامیک ها از افزودنى هاى معینى استفاده مى شود و گاهى اوقات جزئى از درصد وزنى هستند که اغلب براى کنترل خصوصیات مواد و رسیدن به شکل دهى مطلوب و همچنین رسیدن به تراکم و یکنواختى در بدنه خام لازم است. در روش هایى مانند ریخته گرى نوارى و مدلهاى تزریقى انتخاب افزودنى مناسب جهت شکل دهى یکى از مهم ترین قسمتهاى فرایند شکل دهى محسوب مى شود. افزودنى ها به دو نوع آلى و معدنى تقسیم مى شوند. افزودنى هاى آلى به صورت ترکیبات طبیعى و مصنوعى وجود دارند که در حقیقت در شکل دهى سرامیک هاى مدرن به کار مى روند زیرا تقریبا به طور کامل در مرحله پخت تجزیه شده و از بدنه خارج مىشوند. درصورتیکه از بدنه خارج نشوند تاثیر نامطلوبى بر روى ریز ساختار نهایى خواهند داشت.همچنین افزودنى هاى آلى مى توانند با محدوده وسیعى از مواد ترکیب شوند و تعداد زیادى از ترکیب هاى شیمیایى را براى کاربردهاى تخصصى ایجاد کنند. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.