رد شدن به محتوای اصلی

کفپوش مناسب خانه شما کدام است؟



این روزها دنیای کفپوش ها رنگ و لعاب زیادی پیدا کرده است حالا دیگر کفپوش ها با هر جنس و طرح دلخواهی مهمان خانه ها می شوند.
زمانی در خانه‌های ما فقط فرش‌ها خودنمایی می‌کردند؛ با نقش‌ها و طرح‌های خاص خودشان. آن موقع کفپوش خانه‌ها یا موزاییک‌های سیمانی بود یا موکت‌های کبریتی زبر و خشن که به مدد فرش‌هایی که بیخ‌تا بیخ پهن می‌شدند جایی برای دیده شدن نداشتند. حالا اما داستان فرق کرده است. این روزها دیگر فرش‌ها کوچک‌تر شده‌اند و کناره‌های دیوار خانه‌ها پیدا. با کفپوش‌هایی که دیگر فقط از جنس سیمان سرد نیستند؛ چوبی شده‌اند و پلاستیکی؛ مصنوعی و طبیعی. این روزها دنیای کفپوش‌های خانه همپای باقی اجزای دکوراسیون اهمیت پیدا کرده است. با انواع کفپوش‌های امروزی و کارکرد هرکدام‌شان بیشتر آشنا شوید.

موکت :
آشناترین کفپوش‌هایی که همه ما از آنها خاطره داریم. موکت‌ها از نخستین انتخاب‌ها بوده‌اند و زمانی خانه‌ای نبود که سرتاسر اتاق‌های آن را از موکت نپوشانده باشند. با اینکه این روزها کمتر کسی در خانه‌های ایرانی سراغ موکت در اتاق نشیمن و غذاخوری می‌رود اما هنوز در خیلی از کشورهای دنیا موکت‌ها انتخاب اصلی هستند چراکه موکت‌ها به‌راحتی با هر نوع سبک مبلمان و دکوری، کاملا هماهنگ هستند و از لحاظ تجملی هم برخلاف تصور ما در سطح بالایی قرار دارند. فقط کافی است در بازار دنبال نمونه‌های مرغوب بگردید تا با دنیای عجیب آنها بیشتر آشنا شوید. از آنجایی که موکت‌ها در بافت، رنگ و طرح‌های متنوع در دسترس هستند، هماهنگ کردن آنها با وسایل خانه راحت و بی‌دردسر است.

معمولا فضاهای کم اثاثیه را موکت می‌کنند تا گرم‌تر و شلوغ‌تر به نظر برسد. این وسط انتخاب طرح موکت هم می‌تواند در فضاسازی خانه نقش زیادی داشته باشد. به عنوان مثال برای فضاهای بزرگ از موکت‌های طرحدار استفاده می‌کنند و برای فضاهای کوچک از موکت‌های ساده و بدون طرح و با رنگ روشن. هر چه پرز موکت‌ها هم کمتر باشد، فضا بزرگ‌تر جلوه می‌کند. موکت‌هایی که رنگ تیره دارند، فضاهای بزرگ را به جایی دنج و کوچک تبدیل می‌کنند. موکت‌هایی که در آن رنگ‌های آفتابی به ‌کار رفته ‌است، حس گرمای مطلوبی به محیط می‌دهند و برای فضاهایی که از نور طبیعی آفتاب بی‌بهره هستند، گزینه خوبی به شمار می‌روند.

کجا نصب شوند....

جهت مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک نمایید.  
www.baaax.ir

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تولید کاشی به روش خشک

کشور ایران با توجه به میزان مناطق کویری و بارندگی های سالانه جزو کشورهای خشک و کم آب محسوب می شود و با توجه به کمبود میزان بارندگی های سالانه میزان ذخایر آبی کشور هر سال کاهش میابد که در صورت ادامه این مشکل یکی از مهمترین چالشهای آینده تامین آب مصرفی مردم می باشد. یکی از بزرگترین صنایع مصرف کننده آب، صنعت سرامیک است و به طور متوسط جهت تولید هر متر مربع کاشی و سرامیک حدود ۱۵ لیتر آب لازم است که از این مقدار بسته به میزان وزن کاشی حدود ۱۳ لیتر آب از طریق اسپری بخار شده و خارج میگردد. اصولا در تمام کشورها نوع صنایع و روش تولید براساس شرایط اقلیمی آن کشور میباشد. برزیل به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ کاشی و سرامیک جهان، نمونه موفقی در استفاده از این سیستم است که ۸۵ درصد از تولید هفتصد میلیون متر مربعی خود را با این روش تولید می کند. در کشور ایران نیز با توجه به مشکل کم ابی یک از بهترین روش های تولید کاشی و سرامیک استفاده از روش پودر خشک میباشد که لازم است بررسی و مطالعات ب...

افزودنی و شکل دهی سرامیک (ADDITIVES)

در شکل دهى سرامیک ها از افزودنى هاى معینى استفاده مى شود و گاهى اوقات جزئى از درصد وزنى هستند که اغلب براى کنترل خصوصیات مواد و رسیدن به شکل دهى مطلوب و همچنین رسیدن به تراکم و یکنواختى در بدنه خام لازم است. در روش هایى مانند ریخته گرى نوارى و مدلهاى تزریقى انتخاب افزودنى مناسب جهت شکل دهى یکى از مهم ترین قسمتهاى فرایند شکل دهى محسوب مى شود. افزودنى ها به دو نوع آلى و معدنى تقسیم مى شوند. افزودنى هاى آلى به صورت ترکیبات طبیعى و مصنوعى وجود دارند که در حقیقت در شکل دهى سرامیک هاى مدرن به کار مى روند زیرا تقریبا به طور کامل در مرحله پخت تجزیه شده و از بدنه خارج مىشوند. درصورتیکه از بدنه خارج نشوند تاثیر نامطلوبى بر روى ریز ساختار نهایى خواهند داشت.همچنین افزودنى هاى آلى مى توانند با محدوده وسیعى از مواد ترکیب شوند و تعداد زیادى از ترکیب هاى شیمیایى را براى کاربردهاى تخصصى ایجاد کنند. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

استاد علی پنجه پور پدر کاشی کاری معرق

استاد علی پنجه‌پور اصفهانی در ۴ آذر ماه سال ۱۳۱۹ خورشیدی در محله پامنار اصفهان و به عنوان سومین فرزند از خانواده ای هنرمندپرور و از تبار هنرمندان برجسته ایران زمین چشم به جهان گشود. در دوران کودکی پدرش محمد جواد پنجه‌پور درگذشت. چند سالی پس از فوت پدر و در حالیکه سالهای آغازین تحصیلات خویش را آغاز نموده بود، به ناچار به همراه برادران خود راهی شهر تهران شد تا زندگی جدیدی را آغاز نماید. وی پس از حدود ۲۰ سال کسب تجربه و فعالیت در زمینه کاشی کاری و معماری ایرانی در محضر بزرگان نامی این عرصه که همگی از دودمان او بودند به زادگاه خویش بازگشت. در طول زندگی هنری این استاد برجسته ایرانی، اساتید فرهیخته‌ای چون استادعلی مختاری(آجری)، استاد حسین لرزاده، استاد محمد شعرباف، استاد عزیزالله مستغاثی، استاد اسماعیل زهره، استاد احمد ارچنگ، است...